a)Ustawa z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r. nr 13 poz. 123 ze zmianami)
b)Statut (dokument znajduje się w UMiG)
c)Praca w MDK odbywa się zgodnie z regulaminem organizacyjnym, a odpowiednie do niego załączniki określają tok pracy oraz zakresy czynności dla poszczególnych pracowników, odpowiednio do pełnionych funkcji i zajmowanych stanowisk.
Regulamin wynagradzania ustala warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą (podstawa prawna: art. 31 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej Dz. U. z 1997r. nr 110, poz. 721 i nr 141, poz. 943 oraz z 1998r. nr 106, poz. 668).
Regulamin przyznawania nagród określa sposoby ich przyznawania za osiągnięcia w pracy zawodowej (finansowe i merytoryczne)
d)Struktura organizacyjna.
MDK zarządza dyrektor, który kieruje jego działalnością, reprezentuje go na zewnątrz i jest za niego odpowiedzialny. Dyrektor wykonuje swoje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem oraz zakresem obowiązków i upoważnień nadanych mu przez Burmistrza Miasta i Gminy Witnica, który go zatrudnia na okres 4 lat, a jego wyłonienie następuje w postępowaniu konkursowym.
Dyrektor zatrudnia zastępcę dyrektora po zaopiniowaniu kandydatury przez Burmistrza. Zastępca dyrektora MDK wykonuje wszystkie zadania dyrektora w czasie jego nieobecności oraz nadzoruje działalność placówki w zakresie upoważnień i zakresu obowiązków nadanych mu przez dyrektora.
Dyrektor organizuje pracę MDK:
- ustala obowiązki i zakresy czynności poszczególnych pracowników
- ustala program działania i plan pracy
- ustala plan finansowy
- kieruje bieżącą działalnością statutową i organizacyjną
- zatrudnia i zwalnia pracowników
- ustala regulamin pracy MDK
- występuje o dotacje na realizacje zadań i pozyskuje środki z zewnętrznych źródeł
- określa, które działania MDK zostaną wykonane nieodpłatnie, a które będą realizowane odpłatnie
- upoważniony jest do dokonywania czynności prawnych mieszczących się w ramach zwykłego zarządu
- w sprawach przekraczających zwykły zarząd dyrektor może działać jedynie na podstawie udzielonych mu pełnomocnictw przez Burmistrza
- w ramach posiadanych upoważnień i pełnomocnictw dyrektor może pisemnie upoważnić pracowników MDK do dokonywania czynności prawnych
- w zależności od potrzeb w MDK zatrudnia się pracowników działalności podstawowej, administracji i obsługi
- w miarę potrzeb środowiska, w MDK mogą być zatrudniani specjaliści z różnych dziedzin związanych z jego działalnością statutową
Nadzór administracyjno-finansowy nad MDK sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Witnica. Do czynności kontrolnych prowadzonych w MDK mają zastosowanie przepisy statutu Gminy dotyczące kontroli.
Gospodarkę finansową i zarządzanie majątkiem określają paragrafy od §18 do §22 w rozdziale V Statutu Miejskiego Domu Kultury w Witnicy.
e)Regulamin Świetlic Wiejskich (dołączony w informacjach o Żółtym Pałacyku)
|